• Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ
JUICY STORY
  • Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ

Prečo obsah zvyšuje predaj? Tri dôvody, ktoré musíte poznať

18/5/2020

Comments

 
Nie je žiadnym tajomstvom, že konečným cieľom všetkých marketingových aktivít je zlepšovať výsledky predaja – či už oslovením nových zákazníkov alebo motiváciou zákazníkov existujúcich k opakovanému predaju. Dnes je škála možností na oslovenie zákazníkov tak široká, že výber správnej kombinácie komunikačných nástrojov je často alchýmiou a vedou. 
Picture
​Nebudeme klamať – obsah nepatrí práve k rýchlo obrátkovým spôsobom propagácie. Ak chcete rýchlu konverziu, je rozumné kombinovať tento spôsob komunikácie s inými formátmi. Napriek tomu však tvorba obsahu patrí k najúčinnejším z pohľadu dlhodobého budovania značky, vzťahu s klientom, aj predaja samotného. Prináša totiž až o 54% lepšie výsledky než iné formy propagácie. Ako? 

Zlepšuje návštevnosť webu 

Tým prvým krokom k úspešnému predaju je vytvoriť dostatočnú bázu návštevníkov vášho webu – inými slovami – musíte pracovať na neustálom zvyšovaní návštevnosti. Len tak vám bude web prinášať zákazníkov.
Skúsme si to predstaviť na príklade regálu v bežnom supermarkete. Povedzme, že vyberáte čokoládu. Na regáli je 200 rôznych druhov. Pokiaľ ich budete podrobnejšie skúmať, zistíte, že 150 z nich od jedného výrobcu (A), 30 od druhého a po 10 od dvoch ďalších výrobcov. Odhliadnuc od ďalších faktovo ako je cena, ši umiestnenie vo viditeľnej zóne, je ľahké spočítať, aké je pravdepodobnosť, že si vyberiete práve čokoládu od výrobcu A.
​
Rovnako je to aj s návštevnosťou webu. V tomto prípade je obsah kľúčový.  Čím viac obsahu tvoríte, tým viac stránok je na vašom webe indexovaných vo vyhľadávačoch – tým viac kľúčových slov dokážete efektívne obslúžiť a tým väčšia je pravdepodobnosť, že vás návštevníci vo vyhľadávaní nájdu – a to aj bez platenej reklamy. Navyše je verejným tajomstvom, že weby, ktoré častejšie aktualizujú svoj obsah, majú roboty vykonávajúce indexáciu radšej. V preklade to znamená, že múdre mašiny, ktoré zaraďujú jednotlivé konečné url do výsledkov vyhľadávania sa k vám v prípade tvorby obsahu budú vracať častejšie a získate body za aktivitu, ktoré vás v organických výsledkoch vyhľadávania budú posúvať o niečo vyššie.

​
Okrem toho každý jeden článok, každé jedno video, každá jedna infografika znamená tiež možnosť zdieľať daný obsah aj na stále populárnych sociálnych sieťach a prinášať tak ďalšie leady. ​
Prečítajte si tiež: 
Picture
50 marketingových štatistík pre rok 2020, ktoré je dobré vedieť

Odpovedá na otázky klientov - vopred

Obsah znamená veľkú dávku edukácie klienta. V rámci obsahu dokážete vysvetliť nielen výhody svojho produktu a služieb, ale najmä poukázať na spojenie vašich produktov a služieb s reálnymi potrebami klientov. Obsah je moderátorský mostík, ktorý navedie potenciálneho zákazníka od potreby k riešeniu.
​
Podľa dlhodobých prieskumov až 80% ľudí preferuje získavanie nových informácií z obsahu pred informáciami z reklamy. Máme jednoducho tendenciu si informácie overovať a pátrať po najlepších možných riešeniach. Vytváranie relevantného obsahu vás stavia do pozície experta – ukazujete, že sa nebojíte o vedomosti podeliť a s potenciálnymi i existujúcimi zákazníkmi si tak buduje dôverný a dôveryhodný vzťah. 
Prečítajte si tiež: ​
Picture
Reklamný článok, native alebo vlastný content? Urobte si v tom konečne jasno...

Pomáha účinnej konverzii 

V tomto prípade je kľúčovou otázkou kvalita obsahu a jeho prienik s otázkami a potrebami klienta. Pokiaľ sa v obsahu dokážete trafiť s tým, čo práve návštevník webu hľadá, je cesta k jeho konverzii otvorená.

Príkladom môže byť blog o finančných službách. Široká téma s množstvom oblastí. No článok s porovnaním hypotekárnych úverov bude zaujímať práve tých návštevníkov, ktorí riešia otázku bývania a budú naklonení nechať si v tejto oblasti poradiť od odborníka.
​
Otázok v hlavách návštevníkov webu je nepočítane – je to bohatstvo, ktoré môžete využiť vo svoj prospech. Systematickou tvorbou obsahu pokryjete množstvo špecifických otázok a množstvo špecifických potrieb a vytvoríte tak cestu, ako sa dozvedia o možnostiach riešenia práve prostredníctvom vašich služieb. 
Potrebujete pomôcť s naštartovaním blogu? Napíšte nám alebo zavolajte. Spoločne nájdeme riešenie ako pre vás z obsahu vyťažiť to najlepšie. 
Kontakt

Najčastejšie otázky a odpovede o firemnom blogu

  • Má zmysel robiť blog?
  • Akým témam sa na blogu venovať?
  • Koľko článkov treba publikovať?
  • Aké dlhé články publikovať na blogu?​
  • Čo robiť, keď nevieme, o čom písať?​
  • Záleží na technickom riešení blogu?​
  • Ako sledovať, či blog funguje?
  • Čo mám robiť, ak môj blog nikto nečíta?
  • Čoho sa pri blogu vyvarovať?

O autorovi
Viac ako 15 rokov skúseností v online marketingu so zameraním na obsah, tvorbu a riadenie obsahu. "Verím, že online má v našich životoch svoje miesto. No nežijeme vo virtuálnej realite. Preto sa u svojich klientov vždy snažím, aby online komunikácia a podnikanie v reálnom svete išli ruku v ruke a vzájomne sa dopĺňali. 
Kontakty: Linkedin, Facebook, Instagram,
Picture
Comments

    Kategórie

    All
    Content Marketing
    Copywriting
    Distribúcia Obsahu
    Lepší Obsah
    Native PR
    PR článok
    Produktivita
    Social Marketing
    Správa Obsahu
    Strategia
    Video Content

    RSS Feed

Podporujeme

2MI consulting 
​
Marketingvina.sk

O firme

Kontakt
© COPYRIGHT  JUICY Story, s.r.o. 2017. ALL RIGHTS RESERVED. Build with love  |  B Online by JUICY STORY​
  • Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ