• Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ
JUICY STORY
  • Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ

TOP 10 značiek, ktoré vznikli vďaka kríze

27/4/2020

Comments

 
História nás učí, že nech je to akokoľvek bolestivé, pojmy ako kríza, ekonomický pokles a recesia k vývoju jednoducho patria. Všetko vôkol nás funguje vo vlnách, nie inak je to aj s ekonomikou. Tzv. krízové obdobia sú oveľa častejšie, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. ​Obdobie prosperity vždy strieda obdobie poklesu. Dôvody aj ich hĺbka sú rôzne. No dôležitým poučením pre nás všetkých je, že každá recesia raz pominie a že je príležitosťou začať niečo nové. Dokazujú to aj príbehy značiek, ktoré práve počas recesie začali svoj úspešný príbeh. 
Picture
​Mohlo by sa zdať nerozumné štartovať nový biznis práve v období ekonomického poklesu. Nejaká časť v nás túži po istote a pohodlí. No práve o tom podnikanie tiež je – naučiť sa prekonať vlastné pohodlie a dokázať sa postaviť nepriaznivým podmienkam. Začínať biznis v období recesie je nepochybne výzva. No existuje množstvo príkladov, že sa to dá. Samozrejme, záručný list na to, že to vyjde vám nedá nikto. Ale viera vo vlastné schopnosti, dobrý nápad a ochota riskovať sú karty, ktoré vám môžu priniesť vytúžený výsledok.

Obdobie ekonomického poklesu zmenám praje. Každá kríza nás niečo učí a prináša priestor pre riešenia a novinky, ktoré si doba vyžaduje. Práve to hrá do karát všetkým startupovým projektom, novým technológiám a podnikaniu vôbec. Jednoducho povedané – kríza je problém – problém, ktorý si vyžaduje riešenie. A v riešení je príležitosť pre nové nápady, nové značky, nové služby, nové podnikanie. Možno aj to vaše.
​
Títo to dokázali... Inšpirujte sa. 
​

General Electric, 1892

Spoločnosť síce vznikla niekoľko rokov pred krízou, no vzápätí sa musela popasovať s pomerne veľkou recesiou roku 1893. Firma, pod ktorej vznikom sa podpísal aj Thomas Edison, vytrvala a v roku 1896 sa stala dokonca jednou z 12 firiem, ktoré boli ako prvé zalistované v rámci Dow Jonesovho indexu. 
Picture

General Motors, 1908

​Ešte koncom 19. storočia montoval William Durant konské povozy. Chopil sa však príležitosti, uveril v automobil a pustil sa do budovania firmy, ktorá dodnes patrí ku gigantom automobilového priemyslu. A to aj napriek tomu, že krátko po jeho vstupe do tohto segmentu musel čeliť kríze. Toto obdobie dokonca efektívne využíval na skupovanie iných firiem v segmente. 

​IBM, 1911

​Charles Flint založil CTR (Computing-Tabulating-Recording Company) v júni 1911. Svoje výrobky začal predávať priamo uprostred pomerne dlhej dvojročnej krízy. Hoci väčšina firiem v tomto období len prežívala, Flint so svojou firmou nastúpil cestu expanzie. Meno sa zmenilo na IBM a z firmy sa stal technologický líder. 

​Disney, 1929

​Príbeh Walta Disneyho je pomerne známy. Patrí k tým, ktorí sa museli prehrýzť celým radom odmietnutí, aby sa dostali na vrchol. Spolu s bratom Royom nakoniec založil spoločnosť animovaného filmu. A to priamo v období najväčšej krízy v histórii. Bratia pochopili, že spoločnosť prechádzajúca tak ťažkým obdobím, potrebuje nádej a úsmev viac, než kedykoľvek pred tým. 

HP, 1939

Kríza, ktorá zasiahla ekonomiku na sklonku 2. svetovej vojny, bola síce v porovnaní s veľkou ekonomickou krízou z 20-tych rokov pomerne malá, no napriek tomu zasiahla množstvo spoločností. Bez ohľadu na to čerství absolventi Stanfordu Willim Hawlett a David Packard mali svoj sen a rozhodli sa za ním ísť. Výsledkov je spoločnosť s celosvetovou pôsobnosťou, ktorá funguje dodnes. 

FedEx, 1971

FedEx bol pôvodne školskou seminárkou. Jej autor Fred Smith v nej navrhol systém rýchlej, efektívnej dopravy odo dverí k dverám. A túto víziu aj realizoval. Dnes ide o jednu z najväčších prepravných spoločností na svete. 

Microsoft, 1975

​Kríza dala dohromady aj Billa Gatesa a Paula Allena. Spojili svoje sily a odštartovali softvérovú firmu, ktorá dodnes patrí k najväčším v obore. 
Picture

Netflix, 1997

​Veľa nechýbalo a Netflix sa takmer stal jednou z obetí internetovej bublinu začiatkom rokov 2000. Len s pomerne veľkými problémami sa im podarilo krízu ustáť a stať sa jednou z predných spoločností pre streamovanie a on-demant video obsah. 

Mailchimp, 2001

Služba na doručovanie mailov pôvodne mala vzniknúť ako servis pre veľkých korporátnych klientov. Keďže však štartovali v období krízy online biznisu, prišlo kľúčové rozhodnutie o zmene obchodného modelu. Bol doplnený freemium servis pre menšie spoločnosti, čo pre Mailchimp znamenalo raketový nárast užívateľov – počas jedného roka poskočili z 85 na 450 tisíc. 

Airbnb, 2008

​Hypotekárna kríza dala vzniknúť sieti na prenájom voľných ubytovacích kapacít. Hoci súčasný stav tomuto biznisu nepraje, nič to nemení na fakte, že nepriaznivé obdobie dalo vzniknúť značke, ktorá sa veľmi rýchlo stala jednou z najúspešnejších komerčných platforiem. 
​Príbehy týchto značiek sú inšpirujúce a sú nádejou pre všetkých, ktorí túžia po pozitívnych zmenách. Okrem iného dokazujú ešte jeden dôležitý fakt – aj za značkami, ktoré dnes vnímame ako korporáty, stojí sen a úsilie ich zakladateľa. 
​Prehľad krízových období v USA
  • 1797 – Kríza vznikla v dôsledku pozemkových špekulácii. Vybublala v Európe a zasiahla postupne celý svet. V jej dôsledku skončil kvôli dlžobám vo väzení napríklad aj Robert Morris, jedna z kľúčových osobností občianskej vojny v novovznikajúcich Spojených štátoch.
  • 1857 – Pád poisťovne The Ohio Life Insurance and Trust company spôsobil úpadok asi 5000 ďalších spoločností a znovuobnovenie biznisu trvalo asi 18 mesiacov.
  • 1875 – V tomto roku padla toho času najväčšia banka v USA – Jay Cooke & Company. Udalosti vyvrcholili veľkým štrajkom železnice v roku 1877 a táto kríza trvala asi 5 rokov.
  • 1893 – Padla spoločnosť Reading Railroad. Tento úpadok odštartoval 4 roky trvajúce obdobie úpadku, kedy postupne skončilo asi 12 bánk a nezamestnanosť sa vyšplhala k 12 %.
  • 1907 – Skolaboval fond New York´s Knickerbocker, akciové trhy poklesli a následná kríza trvala asi rok. V dôsledku tejto krízy vznikol okrem iného aj Systém federálnych rezerv.
  • 1929 – Do dnešného dňa pravdepodobne najväčšia kríza v histórii vôbec. Trvala 9 rokov a počas tohto obdobia sa nezamestnanosť vyšplhala až k 25 %. Najväčší podiel na jej ukončení mali žiaľ až investície a rozvoj výroby v súvislosti s 2. svetovou vojnou.
  • 1945 – Prirodzený dôsledok demobilizácie viedol k ekonomickému poklesu na úrovni asi 11,6 %. Táto recesia trvala asi 8 mesiacov.
  • 1949 – 11 mesiacov trvajúci pokles, kedy sa ekonomika adaptovala na „mierový“ režim.
  • 1953 – Asi 10 mesiacov trvajúci pokles, sprevádzaný obdobie demobilizácie po skončení Kórejskej vojny.
  • 1957 – Opäť asi 10 mesačné obdobie, u ktorého sa paradoxne predpokladá, že vzniklo v dôsledku monetárnej politiky FEDu
  • 1960 – Ďalší ekonomický pokles dal príležitosť zažiariť jednému z najvýraznejších mien v histórii USA politiky. Toto krízové obdobie ukončil ekonomickými stimulmi nikto iný ako JFK.
  • 1970 – Mierny 11 mesiacov trvajúci pokles ekonomiky.
  • 1973 – Pomerne zásadná kríza, ktorá síce nedosiahla rozmery veľkej krízy z 29 roku, no ekonomikou poriadne zakývala. Odštartovali ju ropné spoločnosti a ich tlak na cenu ropy. No podpísali sa pod ňu aj ďalšie kroky. Jedným z nich bola štátna kontrola miezd, ktorú zaviedol prezident Nixon, a ktorá spôsobila zvýšenie mzdových nákladov a následné prepúšťanie. Ďalším dôvodom bol výkyv v cene zlata a následná inflácia.
  • 1980 – Dve krízové obdobia v trvaní 6 a 16 mesiacov, spôsobené zásahmi FEDu, ktorý v boji proti inflácii zvýšil úrokové sadzby. Pod krízou sa podpísala aj ropná kríza a embargo iránskej vlády na dodávky ropy do USA. Toto obdobie je považované (zatiaľ) za najzávažnejšie krízové obdobie v modernej histórii. Za účelom jeho ukončenia znížil prezident Reagan dane a zvýšil rozpočet na obranu.
  • 1990 – 9 mesiacov trvajúce obdobie poklesu spôsobené krízou na trhu s pôžičkami
  • 2001 – Kríza, pod ktorú sa podpísali obavy z Y2K a prasknutie bubliny okolo online biznisu, trvajúca 8 mesiacov. Toto obdobie ešte zhoršili udalosti po 11. septembri.
  • 2008 – Od obdobia Veľkej krízy pravdepodobne najvážnejšia finančná kríza v histórii americkej ekonomiky. Trvala takmer 2 roky a pod jej vznik sa podpísala kríza na trhu s hypotékami, ktorá sa následne preniesla do všetkých oblastí ekonomiky. 

Naštartujte aj vy svoj nový príbeh

Picture
Funguje obsahový marketing? Aké výsledky môžete očakávať, keď začnete aktívne pracovať s obsahom?
Button Text
Picture
Pre aké firmy sa hodí pracovať s obsahom a  obsahovým marketingom? Patríte k ním aj vy? 
Zobraziť tému
Picture
Má zmysel robiť blog? Čo vám môže priniesť? 
​

Zobraziť tému
Comments

    Kategórie

    All
    Content Marketing
    Copywriting
    Distribúcia Obsahu
    Lepší Obsah
    Native PR
    PR článok
    Produktivita
    Social Marketing
    Správa Obsahu
    Strategia
    Video Content

    RSS Feed

Podporujeme

2MI consulting 
​
Marketingvina.sk

O firme

Kontakt
© COPYRIGHT  JUICY Story, s.r.o. 2017. ALL RIGHTS RESERVED. Build with love  |  B Online by JUICY STORY​
  • Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ