• Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ
JUICY STORY
  • Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ

​Je rozdiel medzi obsahovým marketingom a copywritingom?

JUICY STORY  >  FAQ  >  JE ROZDIEL MEDZI OBSAHOVÝM MARKETINGOM A COPYWRITINGOM
Picture

Základné rozdiely

Content marketing, či inými slovami obsahový marketing a copywriting spolu veľmi úzko súvisia. No nejde o synonymá. V prípade obsahového marketingu ide o produkciu originálneho obsahu rôznych foriem s dlhodobým cieľom zaujať zákazníkov. Copywriting je práca s textom a jeho príprava tak, aby viedol k želanej akcii okamžite. 
Predstavte si situáciu s dvojičkami. Veľmi sa na seba podobajú, no ich osobnosti sú rozdielne. Podobne sa dá uvažovať o obsahovom marketingu a copywritingu. V oboch prípadoch ide o prácu s publikom. No charakter, postup tvorby a sledované ciele sú rôzne. Niekoľko príkladov za všetky: 
  • Ak pripravujete reklamnú kampaň a potrebujete pripraviť texty na billboard, či inzerát do časopisu, mali by ste hľadať copywritera 
  • Ak pripravujete reklamnú kampaň a potrebujete vytvoriť pútavý slogan, ktorý osloveného potenciálneho klienta prinúti kliknúť na banner, alebo reklamný zápis, mali by ste hľadať copywritera - čím lepšie cielenie a copy text, tým vyššie CTR
  • Ak chcete zvýšiť počet kliknutí na konkrétne tlačidlo na stránke, potrebujete služby copywritera, ideálne takého, ktorý má skúsenosti aj s užívateľským správaním, vie používať analytické nástroje ako sú heatmapy a pod. 
  • Ak chcete priebežne zvyšovať počet návštev z rôznych kanálov (Google, sociálne siete), mali by ste hľadať odborníka na obsahový marketing, ktorý spolu s vami zadefinuje obsahovú stratégiu, zostaví vám publikačný plán a pomôže s tvorbou obsahu 
  • Ak chcete priebežne zvyšovať a budovať lojálnu návštevnosť, potrebujete pracovať s obsahovým marketingom

Copywriting

Práca s textom *
Cieľom je vyvolať okamžitú akciu (kliknutie na reklamu, kliknutie na tlačidlo, kliknutie na nadpis článku a pod.)
-------
Hlavné parametre: presvedčivosť, kreativita, odvaha, nadšenie
Formáty použitia napr: reklama, direct mail, landing page

Obsahový marketing

Práca s rôznymi formami obsahu (text, video, audio...)
Cieľom je pracovať s cieľovým publikom dlhodobo a budovať s nimi vzťah prostredníctvom použitia obsahu
-------
Hlavné parametre: užitočnosť, priateľskosť, dôveryhodnosť, pridaná hodnota, použiteľnosť 
Formáty použitia napr: ​článok, ebook, podcast, video

Dôležitá je spolupráca

Dobrý copy text váš web z dlhodobého pohľadu nezachráni, ak nebudú mať zákazníci dôvod sa vracať. Na druhej strane obsahový marketing bez trošky úderného copy vám nemusí priniesť želaný výsledok v podobe cieľovej konverzie - či už kontaktu, alebo priamo objednávky. Preto je aj pri práci s obsahovým marketingom dôležité dbať na správne formulácie a umiestnenie tzv. call-to-action, t.j. prvkov, ktoré majú návštevníka nasmerovať k želanej akcii. 

Chcete zlepšiť výsledky svojho webu a zvýšiť predaj? 

Dohodnite si bezplatnú  konzultáciu na tému obsahový marketing
Viac info

 
marcela.said@2mi.sk

Picture
20 rokov  praktických skúseností v online 
Picture
Certifikácia content strategy for business
Picture
Od plánovania obsahu až po distribúciu
Mohlo by sa vám tiež páčiť:
Prečo vzdelávať zákazníkov a pomáhať tak aj konkurencii?

Podporujeme

2MI consulting 
​
Marketingvina.sk

O firme

Kontakt
© COPYRIGHT  JUICY Story, s.r.o. 2017. ALL RIGHTS RESERVED. Build with love  |  B Online by JUICY STORY​
  • Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ