• Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ
JUICY STORY
  • Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ

​Prečo mám vzdelávať zákazníkov a pomáhať tak aj konkurentom?

JUICY STORY  >  FAQ  >  PREČO MÁM VZDELÁVAŤ ZÁKAZNÍKOV A POMÁHAŤ TAK AJ KONKURENTOM?
Picture

Význam vzdelávania

Vďaka dobrému vzdelaniu sa jednotlivec rozvíja osobne, spoločensky aj ekonomicky. Vzdelanie nám pomáha robiť naše každodenné aktivity najlepším možným spôsobom. Vzdelanie nám pomáha získavať nové zručnosti a vedomosti, ktoré ovplyvnia náš vývoj v živote. Vzdelávanie je nám prirodzené. Ide o kontinuálny proces, ktorý nikdy nekončí. 

Prečo a ako sa učíme

Učenie je prirodzený proces.  Schopnosť učenia nie je výhradnou doménou človeka. Túto schopnosť majú v podstate všetky živé organizmy. Ide o adoptívny proces, ktorý nám umožňuje reagovať na nové podnety a prispôsobovať sa novým situáciám. 
​
Rozdiel medzi človekom a zvieratkami je primárne v kapacite a schopnosti zložitejších analýz získaných poznatkov a ich vzájomnému prepájaniu medzi sebou. 
Je dôležité si uvedomiť, že učenie je kontinuálna záležitosť, ktorá len veľmi okrajovo súvisí s povinnou školkou dochádzkou. Každý z nás prechádza prirodzeným vývojom a po celý život prijíma nové podnety a nové informácie, s ktorými ďalej pracuje. 
​

Časom sa obecné vzdelávanie mení na učenie záujmové a učenie podľa potreby - kedy vyhľadávame informácie, ktoré nám majú pomôcť vyriešiť špecifický problém alebo situáciu. ​
​

Prečo vzdelávať zákazníkov

Dajte zákazníkom obsah, ktorý ich niečo nové naučí a toto všetko tento obsah dokáže: 
Picture
Zvyšuje spokojnosť zákazníka 
Picture
Zvyšuje engagement 
Picture
Zvyšuje lojalitu zákazníka
Picture
Je základom skvelej zákazníckej podpory
Picture
Zvyšuje dôveryhodnosť 

Prečo ich máme učiť práve my

Popis vzdelávania však ešte vždy neodpovedá na otázku, prečo by sme mali svojich zákazníkov vzdelávať práve my. Veď tým riskujeme.

Budú toho zrazu vedieť príliš. Budú nás chcieť obísť a vyriešiť si problém sami. Alebo so získanými informáciami odídu ku konkurencii, ktorá tak bez námahy získa "nalomeného" klienta. Môže sa to stať? Áno, môže. Záruku vám nedá nikto.

No roky výskumov potvrdzujú niekoľko dôležitých faktov, ktoré hovoria v prospech toho, aby ste začali aj vy tvoriť obsah, vďaka ktorému sa vaši zákazníci dovzdelajú, získajú užitočné informácie, vyriešia nejaký problém, niečo opravia alebo sa niečo nové dozvedia len tak - zadarmo.  
  1. Dôverujeme autoritám 
    Máme to v sebe. Tak ako sme boli zvyknutí počúvať pani učiteľku v škole, tak sme naklonení tomu,, aby sme dôverovali osobe / značne / riešeniu, ktoré sa postaví do pozície experta a dokáže, že danej oblasti skutočne rozumie. 
  2. Oceňujeme pomoc 
    Nech je svet akokoľvek pokrivený, ešte vždy dokážeme prejaviť vďačnosť, ak vnímame, že pre nás niečo urobil. Netreba v tom hľadať žiadnu ezoteriku. Pojem reciprocity má veľmi jasné psychologické pozadia - jednoducho sa cítime zle, ak máme voči druhej strane pocit dlhu. Robí to z nás obrazne povedané pred sebou samým horšieho človeka. A preto sa, teda aspoň väčšinou, snažíme pamätať na to a na tých, čo nám pomohli. 
  3. Fandíme odvážnym
    Prirodzene inklinujeme k tým, ktorí majú odvahu na to byť lídrami a neboja sa to ukázať. 
    ​

5 príkladov edukatívneho obsahu

Infografika

Infografika je skvelý príklad ako aj z nudných dát urobiť niečo zaujímavé a pre pamäť respondenta prijateľné
Picture
Recepty - Ideálne krok za krokom a s fotografiami. Produkčne menej nákladné ako video, s podobným efektom. 

Inštruktážne videá

Skvelým príkladom vzdelávacieho obsahu sú inštruktážne videá. Ľudia video milujú a v prípade obsahu typu HowTo sú skvelou voľbou. Názorne respondetovi ukazujú krok za krokom ako sa vysporiadať s riešením konkrétneho problému, a to je presne to, čo v danej chvíli zákazník chce. Takéto video je pre zákazníka cenným vzdelávacím. 

eBooky

Skvelým prémiovým formátom pre vzdelávanie je e-book, do ktorého môžete vtesnať ucelené informácie z určitej oblasti. Kvalitný e-book môžete napríklad vymeniť za e-mailový kontakt a rozšíriť si tak bázu pre mailový marketing. 

Webináre

Webinár je skvelou formou vzdelávania. Núti repondenta byť v istom čase na istom mieste, čo je pre nás ekvivalentom klasickej prednášky či vyučovacej hodiny. Preto tento formát považujeme už z princípu za veľmi prínosný. 

Chcete zlepšiť výsledky svojho webu a zvýšiť predaj? 

Dohodnite si bezplatnú  konzultáciu na tému obsahový marketing
Viac info


marcela.said@2mi.sk

Picture
20 rokov  praktických skúseností v online 
Picture
Certifikácia content strategy for business
Picture
Od plánovania obsahu až po distribúciu
Mohlo by sa vám tiež páčiť:
Aké sú ciele obsahového marketingu?
Aké sú výhody a nevýhody?

Podporujeme

2MI consulting 
​
Marketingvina.sk

O firme

Kontakt
© COPYRIGHT  JUICY Story, s.r.o. 2017. ALL RIGHTS RESERVED. Build with love  |  B Online by JUICY STORY​
  • Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ