Blog nie je jednorazovka, ide o dlhodobý vzťahNa prvý pohľad sa môže zdať, že blogovanie zvládne každý. No nenechajte sa oklamať. Treba si dobre rozmyslieť, čo od blogu očakávate a aké máte kapacity na jeho správu. Keď sa do blogovania pustíte, treba počítať s tým, že to bude chcieť veľa práce, kým konečne začne niesť ovocie.
|
Blog nepíšete pre seba
Je veľký rozdiel medzi tým, keď si píšete osobný blog či denník, a keď sa prostredníctvom blogu snažíte komunikovať smerom k svojim zákazníkom, či už existujúcim alebo potenciálnym. Pri písaní biznis blogu by ste mali mať vždy na pamäti, že ho robíte pre svoje cieľové publikum, a tomu prispôsobiť témy, aj jazyk. Blog je treba plánovať Nespoliehajte sa na to, že vám niečo napadne. K biznisovému blogu je treba pristupovať systematicky a obsah plánovať. Publikačný plán vás zároveň prinúti sa blogu venovať a neodsúvať ho na druhú koľaj. Keď sa totiž do blogovania pustíte, mali by ste to robiť pravidelne. Blog nie je občasník. A ak vám má prinášať výsledky, treba sa mu venovať pravidelne a pomerne intenzívne. Najlepšie výsledky prinášajú blogy, ktoré publikujú minimálne 4-8 článkov mesačne. Blog má byť užitočný Tak ako pri akejkoľvek inej forme obsahového marketingu, aj v prípade blogu platí, že kľúčom k úspechu je "užitočnosť" pre čitateľa. Fakt, že vašej firme udelili ocenenie na výstave v Paríži je síce chvályhodné, no pokiaľ k informácii nepridáte vysvetlenie, čo to prináša zákazníkom, hodnotu informácie to z pohľadu čitateľa dramaticky znižuje. |
Blog nie je rýchlovka
Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že blog je jednoduchá vec, ktorú vybavíte niekoľkými riadkami textu párkrát do týždňa. Nie je to pravda. Naopak. Pokiaľ má blog budovať a podporovať vašu pozíciu experta, je treba si dať na obsahu záležať. V prípade biznis blogu longform články rozhodne vedú. Blog nie je jednoduchá forma Napriem tomu, že jeho použitie je veľmi univerzálne, neznamená to, že robiť ho je ľahké a dokáže to každý. V tomto prípade neplatí ani to, že učenie z vás spraví majstra. Hlavné riziká spočívajú v nárokoch na čas a v dlhodobom charaktere tohto projektu. Keď sa do blogovania pustíte, nemali by ste z toho po mesiaci či dvoch vycúvať. Treba reálne zvážiť svoje schopnosti a možnosti, a analyzovať výsledky. Pokiaľ vám blog nefunguje a neplní to, čo od neho očakávate, nechajte si radšej poradiť. |
Chcete zlepšiť výsledky svojho webu a zvýšiť predaj?
|
Mohlo by sa vám tiež páčiť:
|