• Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ
JUICY STORY
  • Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ

9 štatistík, ktoré vás presvedčia, prečo v roku 2018 konečne začať investovať do obsahu

9/1/2018

Comments

 
Už v roku 1996  ktosi múdry menom Bill Gates povedal, že obsah je kráľ. Nepochybne áno, s touto mantrou vstávajú a zaspávajú všetci veľkoproducenti obsahu, vydavatelia a agentúry. Jediný problém je, že nie každý z nich... česť výnimkám, je schopný vysvetliť prečo. Obsah sám o sebe môže byť zábavný, kreatívny, vytvorený v mnohých formách. No to sú len jeho charakteristiky, nie parametre výkonu. ​
Picture
Ak ste doteraz pochybovali o tom, či má zmysel investovať do tvorby obsahu, skúste venovať pozornosť nasledujúcim riadkov. Nebudem opakovať to, že obsah vytvára dôveryhodný vzťah medzi zákazníkom a vašou značkou. O tom si môžete viac prečítať v článku 9 dôvodov, prečo potrebujete content marketing. Ani vám nebudem hovoriť, koľko kreatívnych možností vám tvorba obsahu ponúka. O tom som písala pred nedávnom v článku. ... Dokonca vám ani nechcem pripomínať, že obsah nie je len pre veľké značky. Tomu sa kolega venoval .... 

Dnes mám pre vás 9 pomerne jednoduchých čísiel, na ktorých snáď pochopíte a prijmete fakt, že obsah – váš obsah – reálne, priamo a naozaj veľmi výrazne podporuje rast biznisu. Možno by bolo fajn sa nad tým zamyslieť a v roku 2018 vykročiť tým správnym smerom. 

Sme zahltení klasickou reklamou
Za 10 rokov sa objem reklamy zvýšil viac ako 100%-ne

V roku 1984 videl človek v priemere asi 2000 reklám denne. Dovoľujem si tipnúť, že pre krajiny východného bloku bolo toto číslo v danom čase ešte výrazne nižšie. Avšak západ sme po páde železnej opony míľovými krokmi dohnali hlavne v tých negatívnych veciach. Preto dnes môžeme smelo vykričať do celého sveta: Hrdo sa hlásime k tým, na ktorých denne útočí viac ako 5000 reklám denne a ktoré preto obvykle zvysoka ignorujeme. 

Sme majstri v ignorovaní reklamy 
Reklamu blokuje až polovica užívateľov

Nie je sa čomu čudovať, že pri tak masívnom útoku na našich pár zdravých mozgových buniek sa snažíme zubami nechtami brániť všade kde sa to dá. Internet je pre takéto zákopové reklamné vojny užívateľ vs zelený trpaslík či iný votrelec ideálne. Blokovanie a rôzne spôsoby obchádzania reklamy sú k veľkej nevôli médií mimoriadne obľúbeným športom nielen na Slovensku. Už viac ako 50% užívateľov klasickú reklamu blokuje. A tí, čo ju neblokujú, sú voči nej zväčša absolútne slepí. Ak z monitora nevylezie Samara, nevšimnú si nič. Také správanie musí byť hlavne médiám k zlosti. Najmä keď... 

Žijeme vo virtuálnej realite 
Polovica ľudí v produktívnom veku žije online 

...Až 50% ľudí vo veku 18 – 49 rokov považuje internet za svoj primárny zdroj informácií. U mladšej generácie si dovolím tvrdiť, že toto percento bude ešte vyššie. Mladí odkojení Gogom telku už často zapínajú len keď babka nevidí čísla na diaľkovom ovládači. A noviny si neberú ani na záchod. 

Obsah sa vyplatí viac než reklama vo vyhľadávaní 
Generuje až 3x viac leadov na 1 €

Ak ste si doteraz mädlili rúčky, že vystačíte z AdWordsami, tak by ste mali zbystriť pozornosť. Pri jednoduchom porovnávaní štatistík vychádza content marketing až o 41% lacnejšie, než platená reklama vo vyhľadávaní. Je mi jasné, že by ste chceli vedieť viac. Skúste prípadne nakuknúť do tejto štúdie... Alebo ak ste leniví, počkajte si, až sa jej zhrnutie objaví aj na našom blogu.  

Obsah reálne predáva
Na základe odporúčaní v obsahu nakúpi v USA až 61% osôb

Áno, nie sme Amíci. Sme hrdí Slováci, ale aj my dáme na odporúčania. Zvlášť odporúčania známych, kamarátov, kolegov, priateľov, rodiny... Jednoducho odporúčanie tých, ktorým dôverujeme. O ďalší dôvod navyše vytvoriť si so zákazníkom dôverný a dôveryhodný vzťah. 

Obsah reálne predáva viac 
Konverzie z obsahu sú 6x vyššie než z iných kanálov 

Zatiaľ čo tradičné médiá strácajú dych a reklama sa veselo blokuje, obsah a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie rastie. A rastie tým viac, čím lepší obsah užívateľ dostáva, čím viac je schopný mu uveriť a čím viac zabrnká na jeho emocionálnu strunu. 

Obsah nie je len pre veľkých 
Aj malé firmy si môžu obsahom polepšiť až o 100%
Hoci by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že obsah je len pre veľkáčov, opak je pravdou. Malé firmy, ktoré produkujú obsah napríklad v podobe firemného blogu, majú o 126% viac leadov proti malým firmám bez obsahu. 

Viac obsahu, viac organiky 
O 434% viac indexovaných stránok = 5x väčšia šanca na návštevu
Tvorba obsahu – tvorba vlastného obsahu dramaticky ovplyvňuje SEO, výsledky vo vyhľadávaní a pomer návštev z organickej návštevnosti. Dôvod je jednoduchý. Weby s aktualizovaným blogom majú v priemere o 434% viac indexovaných stránok proti webom bez blogu. To znamená, že radikálne rastie ich početnosť vo výsledkoch vyhľadávania ako aj hustota kľúčových slov a zároveň ich roboti navštevujú častejšie, pretože ich vnímajú ako aktívny a pravidelnej aktualizovaný web.   

Robiť to trochu nestačí 
Ideálne 16+ príspevkov mesačne
Doteraz to boli štatistiky všetky príjemné a dobre sa počúvajúce. Teraz je tu jedna, ktorá sa vám páčiť nebude. Aby ste dosiahli maximálne dobré výsledky, musíte byť dôslední. Weby, ktoré publikujú pravidelne 16+ príspevkov mesačne majú totiž až 3,5x viac návštev než stránky s 0-4 príspevkami za mesiac. 

Tak na čo ešte čakáte? 


Vyskúšajte z ponuky MOOSS
Comments

    Kategórie

    All
    Content Marketing
    Copywriting
    Distribúcia Obsahu
    Lepší Obsah
    Native PR
    PR článok
    Produktivita
    Social Marketing
    Správa Obsahu
    Strategia
    Video Content

    RSS Feed

Podporujeme

Apetitonline.cz
Burdastory.cz

O firme

Kontakt
© COPYRIGHT  JUICY Story, s.r.o. 2017. ALL RIGHTS RESERVED. Build with love  |  B Online by JUICY STORY​
  • Úvod
  • Prečo obsah
  • Služby
    • Tvorba obsahu pre váš blog
    • Tvorba promo článkov
    • Úpravy obsahu
    • Obsah pre sociálne siete
    • Video obsah
    • Distribúcia obsahu
    • B ONLINE
  • Referencie
  • JUICY mag
  • Kontakt
  • FAQ