Viete, že obsah potrebujete. Máte nápad, máte čas, máte prostriedky na to, aby ste ho vytvorili. A vytvorili ste ho. Na začiatok skvelá správa. Ale aj ten najlepší článok môže upadnúť do zabudnutia, pokiaľ sa nepostaráte o jeho efektívnu distribúciu. Odborníci sa zhodujú na tom, že práca s obsahom a starostlivosť oň PO jeho vzniku tvorí až 70% práce content manažéra. Je totiž mimoriadne deprimujúce, ak sa skvelému obsahu nedostane pozornosti, pretože o ňom tí, pre ktorých je určený, jednoducho nevedia.
Marketingové stratégie aj nástroje sa rôznia, príbeh zostáva. V konečnom dôsledku je to emócia, ktorá často rozhoduje, či sa pri rozhodovaní zákazníka misky váh v jeho hlave naklonia na vašu stranu alebo nie. A emócie si vytvárame prostredníctvom príbehov. Každý článok, každý obrázok, každá správa na Twitteri či Facebooku je časťou príbehu, ktorým sa prihovárate k svojim existujúcim i potenciálnym zákazníkom.
Často je otázkou ako dostať svoj obsah, značku či produkt na iné weby. Pokiaľ ohliadneme od displejových a PPC formátov a budeme sa baviť výhradne o content marketingu, tou prvou témou, ktorá často človeku zíde na rozum je PR článok. Je to teda cesta?
Tvoriť obsah si vyžaduje veľkú dávku kreativity, znalostí aj času. Pokiaľ tvoríte obsah pre klienta, nemalú časť vašej práce bude tvoriť poctivé štúdium. Hoci to nikdy nebolo vaším chlebíkom, stanete sa na dlhší či kratší čas odborníkom na stavebné materiály, módu, detskú výživu či šport. Ani odborné znalosti však nezaručia, že váš výsledný produkt bude zaujímavý a dostatočne pútavý pre cieľové publikum. Tu prichádza na rad práve kreativita – čo do obsahu aj formy.
Rozhodnutie venovať sa obsahovému marketing musí byť vedomé. Nie je to niečo, na čo máte práve náladu. Je to záväzok. Záväzok venovať sa tejto oblasti systematicky a dlhodobo. Pokiaľ tomu tak nie je, nepúšťajte sa do toho radšej vôbec. Bola by to strata času. Ak ste si vedomí náročnosti tejto úlohy, buďte pripravení, že to možno nepôjde od začiatku tak, ako by ste si predstavovali. Dôvody môžu byť rôzne…
Content marketing a copywriting sú často zamieňané. V oboch prípadoch ide o tvorbu obsahu. Líšia sa však pravidlami a typmi obsahu. Laicky by sa táto situácia dala prirovnať ku krasokorčuľovaniu – zatiaľ čo copywiting podobne ako športové dvojice má isté pevne definované pravidlá a predpísané prvky, content marketing pripomína viac tance na ľade – voľnejšiu disciplínu, kde ide viac o ladnosť a zážitok.
Kedysi sme sa stretávali pri pive, pri kávičke – dnes sharujeme statusy a odporúčame obsah cez tohto Facebook. Ako všetko v živote aj komunikácia cez sociálne siete má svoje pre a proti – svoju svetlú a temnú stránku, svoje jing a jang. Ak chcete naštartovať tento typ zdanlivo lacného proma, mali by ste mať jasno najmä v týchto troch základných otázkach...
Obsahový slebo content marketing je dnes už základom marketingových aktivít. Je to trvalá hodnota, ktorá vytvára so zákazníkom pevný vzťah a spojenectvo. Ide o strategický prístup, ktorého úlohou je vytvárať a šíriť hodnotný, relevantný a celistvý obsah, ktorý so zákazníkom vytvára dlhodobý vzťah, ktorý sa vo finále premení na akciu zákazníka.
|