V úvode si ujasnime jednu vec – všetkých klientov si vážime, všetkých milujeme, pre všetkých sa snažíme odvádzať tie najlepšie služby. No nie je žiadnou výnimkou ani pri tomto nastavení prichytiť sa z času na čas pri myšlienke, že by sme niektorých z nich občas najradšej prefliaskali mokrou handrou po papuli. Nie je na tom nič zlé, ani dehonestujúce. Všetci sme len ľudia. Táto predstava vás možno pobaví, no ak pracujete v službách, asi sa zhodneme na tom, že to nie je riešenie. Počas mojej praxe som sa stretla s rôznym tipom ľudí a pochopila, že tak ako ja nebudem dobrým partnerom pre každého klienta, tak niektorí klienti jednoducho nie sú pre mňa. Sú však typy ľudí, ktorí nám môžu ísť sem tam na nervy, no s ktorými je spolupráca možná, pokiaľ sa naučíme, ako na to. Chce to len trochu trpezlivosti, diplomacie a schopnosti ujasniť si priority. Ak vám prínosy z danej spolupráce prinášajú viac úžitku, než utrpenia, boli by hlúposťou, zahodiť ju len kvôli vlastnému egu.
Veľa šťastia a hlavu hore... O autorovi
|