Základné rozdielyContent marketing, či inými slovami obsahový marketing a copywriting spolu veľmi úzko súvisia. No nejde o synonymá. V prípade obsahového marketingu ide o produkciu originálneho obsahu rôznych foriem s dlhodobým cieľom zaujať zákazníkov. Copywriting je práca s textom a jeho príprava tak, aby viedol k želanej akcii okamžite.
|
Predstavte si situáciu s dvojičkami. Veľmi sa na seba podobajú, no ich osobnosti sú rozdielne. Podobne sa dá uvažovať o obsahovom marketingu a copywritingu. V oboch prípadoch ide o prácu s publikom. No charakter, postup tvorby a sledované ciele sú rôzne. Niekoľko príkladov za všetky:
- Ak pripravujete reklamnú kampaň a potrebujete pripraviť texty na billboard, či inzerát do časopisu, mali by ste hľadať copywritera
- Ak pripravujete reklamnú kampaň a potrebujete vytvoriť pútavý slogan, ktorý osloveného potenciálneho klienta prinúti kliknúť na banner, alebo reklamný zápis, mali by ste hľadať copywritera - čím lepšie cielenie a copy text, tým vyššie CTR
- Ak chcete zvýšiť počet kliknutí na konkrétne tlačidlo na stránke, potrebujete služby copywritera, ideálne takého, ktorý má skúsenosti aj s užívateľským správaním, vie používať analytické nástroje ako sú heatmapy a pod.
- Ak chcete priebežne zvyšovať počet návštev z rôznych kanálov (Google, sociálne siete), mali by ste hľadať odborníka na obsahový marketing, ktorý spolu s vami zadefinuje obsahovú stratégiu, zostaví vám publikačný plán a pomôže s tvorbou obsahu
- Ak chcete priebežne zvyšovať a budovať lojálnu návštevnosť, potrebujete pracovať s obsahovým marketingom
CopywritingPráca s textom *
Cieľom je vyvolať okamžitú akciu (kliknutie na reklamu, kliknutie na tlačidlo, kliknutie na nadpis článku a pod.)
-------
Hlavné parametre: presvedčivosť, kreativita, odvaha, nadšenie
Formáty použitia napr: reklama, direct mail, landing page |
Obsahový marketingPráca s rôznymi formami obsahu (text, video, audio...)
Cieľom je pracovať s cieľovým publikom dlhodobo a budovať s nimi vzťah prostredníctvom použitia obsahu
-------
Hlavné parametre: užitočnosť, priateľskosť, dôveryhodnosť, pridaná hodnota, použiteľnosť
Formáty použitia napr: článok, ebook, podcast, video |
Dôležitá je spolupráca
Dobrý copy text váš web z dlhodobého pohľadu nezachráni, ak nebudú mať zákazníci dôvod sa vracať. Na druhej strane obsahový marketing bez trošky úderného copy vám nemusí priniesť želaný výsledok v podobe cieľovej konverzie - či už kontaktu, alebo priamo objednávky. Preto je aj pri práci s obsahovým marketingom dôležité dbať na správne formulácie a umiestnenie tzv. call-to-action, t.j. prvkov, ktoré majú návštevníka nasmerovať k želanej akcii.
Chcete zlepšiť výsledky svojho webu a zvýšiť predaj?
|
Mohlo by sa vám tiež páčiť:
|