Definícia dobrého obsahuObsahový marketing sa najmä v posledných rokoch stáva pre mnohých marketérov nepostrádateľným pomocníkom pri budovaní značky. Z dobrého obsahu môže profitovať väčšina firiem v drvivej väčšine oblastí podnikania. No sú predsa len odvetvia a služby, kde sa obsahový marketing s ohľadom na svoju dlhodobú formu nejaví ako ideálny. Preto základom je poznať seba, svoje podnikanie a svojich zákazníkov.
|
Pre firmy, ktoré podnikajú online, vrátane eshopov, by sa obsahový marketing mal stať jedným zo základov marketingového mixu. Pokiaľ je vaša pôsobnosť veľmi lokálne obmedzená, alebo ak podnikáte v oblasti, kde majoritu činností tvoria napr. pohotovostné zásahy (havarijné služby, odťahy a pod.), tvorba obsahu nebude vašou prioritou. Aj v takomto prípade však môžete zaujímavým obsahom prekvapiť.
9 príkladov použitia obsahu pre efektívnu komunikáciu
Modrá púpava je slovenská značka prírodnej kozmetiky. Na svojom blogu prináša sezónne informácie pre starostlivosť o pleť, recepty pre domácu výrobu kozmetiky, informácie o efektívnom využívaní zdrojov v rámci trendu Slow beauty aj ďalšie užitočné informácie.
Špecializovaný blog pre získavanie nových talentov vytvoril nikto menší ako Microsoft. Na stránkach Microsoft Stories prostredníctvom príbehov mladých internistov vo firme inšpiruje k záujmu o prácu v tejto spoločnosti. V zozname značiek, ktoré aktívne pracujú s obsahom, nemôže chýbať Coca Cola a ich kampaň Share a Coke, ktorá je typickým príkladom toho, že keď sa vám podarí spojiť produkt, obsah a zapojiť do toho aj zákazníka, nemôžete urobiť chybu.
|
McDonald v Kanade sa rozhodol popasovať s výzvou odpovedať na otázky zákazníkov. Nič nezvyklé? V tomto prípade šlo na odpovede všetkých otázok - rýchlo a transparentne. Počas trvania tejto aktivity ich bolo viac ako 10.000, čím McDonald zapracoval tak na svojom vzťahu so zákazníkmi, ako aj na imidži otvorenosti.
Spoločnosť Gastroglass Slovakia je zameraná primárne na predaj skla reštauráciám, vinárom, či podujatiam. Na blogu prináša informácie o skle, jeho histórii, o tom, ako sa o sklo starať, ale aj recepty na miešané drinky a pod. Milovníci dobrého jedla a videa pravdepodobne registrujú obsah kanálov Tasty. Ide o originálny obsah - varenie - ktoré Tasty ako prvé začalo ukazovať pri pohľade zhora. Konzistnene vysoká kvalita obsahu a pravidelnosť im dnes prinášajú už milióny videní a milióny fanúšikov po celom svete.
|
Gigant na poli kaviarenského priemyslu Starbucks dlhodobo vytvára obsah, ktorý zákazníkov baví. Príkladom môžu byť špeciálne Instagramové účty pre ich Pumpkin Late - napoj tak slávny, že si vyslúžil vlastnú identitu. Spoločnosť Toyota sa pustila do obsahu formou videa. Pod hlavičkou tejto automobilky vznikajú inštruktážne videá, ktoré zákazníkom pomáhajú pri bežnej údržbe automobilu - napríklad o tom, ako si namontovať na auto strešné nosiče.
Špeciálnu pozornosť si zalúži aj blog Šetri.sk, kde sa čitateľ dozvie množstvo užitočných informácií o tom, ako šetriť - energiou, zdrojmi, prírodu a dod. Za vznikom tohto webu nie je nikto iný ako ZSE - spoločnosť, u ktorej by ste predpokladali, že bude mať záujem na zvyšovaní spotreby. Nemôžeme hovoriť o obsahovom marketingu a nespomenúť aj náš JUICY STORY magazín, kde nájdete informácie a novinky nielen o obsahovom marketingu, ale aj komunikácii obecne. |
Chcete zlepšiť výsledky svojho webu a zvýšiť predaj?
|
Mohlo by saa vám tiež páčiť:
|