Význam vzdelávaniaVďaka dobrému vzdelaniu sa jednotlivec rozvíja osobne, spoločensky aj ekonomicky. Vzdelanie nám pomáha robiť naše každodenné aktivity najlepším možným spôsobom. Vzdelanie nám pomáha získavať nové zručnosti a vedomosti, ktoré ovplyvnia náš vývoj v živote. Vzdelávanie je nám prirodzené. Ide o kontinuálny proces, ktorý nikdy nekončí.
|
Prečo a ako sa učíme
Učenie je prirodzený proces. Schopnosť učenia nie je výhradnou doménou človeka. Túto schopnosť majú v podstate všetky živé organizmy. Ide o adoptívny proces, ktorý nám umožňuje reagovať na nové podnety a prispôsobovať sa novým situáciám.
Rozdiel medzi človekom a zvieratkami je primárne v kapacite a schopnosti zložitejších analýz získaných poznatkov a ich vzájomnému prepájaniu medzi sebou. |
Je dôležité si uvedomiť, že učenie je kontinuálna záležitosť, ktorá len veľmi okrajovo súvisí s povinnou školkou dochádzkou. Každý z nás prechádza prirodzeným vývojom a po celý život prijíma nové podnety a nové informácie, s ktorými ďalej pracuje.
Časom sa obecné vzdelávanie mení na učenie záujmové a učenie podľa potreby - kedy vyhľadávame informácie, ktoré nám majú pomôcť vyriešiť špecifický problém alebo situáciu. |
Prečo vzdelávať zákazníkov
Dajte zákazníkom obsah, ktorý ich niečo nové naučí a toto všetko tento obsah dokáže:
Prečo ich máme učiť práve my
Popis vzdelávania však ešte vždy neodpovedá na otázku, prečo by sme mali svojich zákazníkov vzdelávať práve my. Veď tým riskujeme.
Budú toho zrazu vedieť príliš. Budú nás chcieť obísť a vyriešiť si problém sami. Alebo so získanými informáciami odídu ku konkurencii, ktorá tak bez námahy získa "nalomeného" klienta. Môže sa to stať? Áno, môže. Záruku vám nedá nikto. No roky výskumov potvrdzujú niekoľko dôležitých faktov, ktoré hovoria v prospech toho, aby ste začali aj vy tvoriť obsah, vďaka ktorému sa vaši zákazníci dovzdelajú, získajú užitočné informácie, vyriešia nejaký problém, niečo opravia alebo sa niečo nové dozvedia len tak - zadarmo. |
|
5 príkladov edukatívneho obsahu
Recepty - Ideálne krok za krokom a s fotografiami. Produkčne menej nákladné ako video, s podobným efektom. |
Inštruktážne videáSkvelým príkladom vzdelávacieho obsahu sú inštruktážne videá. Ľudia video milujú a v prípade obsahu typu HowTo sú skvelou voľbou. Názorne respondetovi ukazujú krok za krokom ako sa vysporiadať s riešením konkrétneho problému, a to je presne to, čo v danej chvíli zákazník chce. Takéto video je pre zákazníka cenným vzdelávacím.
|
Chcete zlepšiť výsledky svojho webu a zvýšiť predaj?
|
Mohlo by sa vám tiež páčiť:
|