top of page
Writer's pictureMarcela Said

9 dôvodov, prečo potrebujete content marketing

Updated: Aug 7, 2023

Marketingové stratégie aj nástroje sa rôznia, príbeh zostáva. V konečnom dôsledku je to emócia, ktorá často rozhoduje, či sa pri rozhodovaní zákazníka misky váh v jeho hlave naklonia na vašu stranu alebo nie. A emócie si vytvárame prostredníctvom príbehov. Každý článok, každý obrázok, každá správa na Twitteri či Facebooku je časťou príbehu, ktorým sa prihovárate k svojim existujúcim i potenciálnym zákazníkom.


písanie na notebooku

Povedané slovníkom marketingových expertov je kontentový marketing ucelená stratégia, ktorej cieľom je tvoriť a distribuovať obsah pre určitú cieľovú skupinu, a ktorej cieľom je zvyšovať dosah šírených informácií a tým tiež šance predaja a rastu biznisu.


Obsahový marketing je dlhodobá záležitosť. Ide o beh na dlhú trať. Má však tiež dlhodobé výsledky. Prečo sa teda obsahu systematicky venovať?


Buduje dôverný vzťah so zákazníkom

Ľudia prirodzene dôverujú tým, čo rozumejú svojmu biznisu. Čím viac obsahu tvoríte a čím viac o oblasti, v ktorej podnikáte hovoríte, tým je vaša pozícia silnejšia.


Buduje značku

Ak budeme kruto úprimní, musíme priznať, že väčšina ľudí o vás nevie. Ani o vašom podnikaní. Prostredníctvom obsahu – prostredníctvom dobrého obsahu ich môžete dostať na svoju stránku a popri informáciách, ktoré vyhľadali alebo ich kdekoľvek zaujali, im ponúknuť aj niečo viac – svoj tovar, alebo služby.


Pomáha organike vo vyhľadávaní

Predstavte si, že vyrábate a predávate bio potraviny pod značkou BioKitchen. Koľko ľudí asi bude vyhľadávať tento názov. S ohľadom na predchádzajúci bod minimum – vaša mama, svokra a spolužiak zo strednej školy, ktorému ste o svojom podnikaní povedali na pive. A skúste sa zamyslieť, o koľko ľudí viac bude vyhľadávať témy ako zdravé stravovanie, zdravé recepty, prírodné liečivá, liečba stravou a podobne. Títo všetci sa v na vašu stránku nedostanú, pokiaľ sa na nej nebudú nachádzať informácie na túto tému.


Algoritmus vyhľadávania sa neustále mení. Robiť neustále optimalizácie na stránke tak, aby ste vyhoveli jeho potrebám je mimoriadne nákladné a zdĺhavé. To „najjednoduchšie“, čo môžete spraviť, je začať tvoriť obsah, ktorý bude vidieť.


Prináša nových potenciálnych zákazníkov

O tom to je. V konečnom dôsledku chcete predávať a mať svoj biznis rastúci. Bez prísunu nových potenciálnych zákazníkov sa to však podarí len veľmi ťažko. Dobrý obsah vám takýto prísun zabezpečí. Ak navyše niektoré časti obsahu budú tzv. prémiové, nič vám nebráni vyžadovať od návštevníkov pred jeho zhliadnutím či stiahnutím nejaké to info navyše – napríklad e-mailovú adresu, s ktorou môžete v budúcnosti efektívne pracovať.


Prináša zákazníkov, ktorí sú vašou cieľovou skupinou

Ak sa venujete obsahu a venujete sa mu dobre, potom máte istotu, že prichádzajuvší potenciálni návštevníci sú tí, pre ktorých sú vaše produkty a služby určené.


Obsah sa dá zdieľať

Bez obsahu je aj váš social marketing v troskách. Bez toho, aby ste mali dobrý obsah, môžete len donekonečna postovať produkty a kupóny na zľavy. Obsahom si otvárate cestu k oveľa hravejšej social komunikácii a zapájate do nej aj návštevníkov svojich stránok, či fanúšikov. Ruku na srdce – kedy ste zdieľali na sociálnej sieti výrobok – napr. zázračný výrobok proti padaniu vlasov. Oveľa radšej budete zdieľať článok o nových vedeckých poznatkoch o plešivosti a jej príčinách.


Obsah je ďalší dôvod prečo sa k vám vrátiť

Ak návštevníci pocítia kvalitu vášho obsahu, budú sa aj kvôli nemu vracať. A u lojálneho návštevníka je šanca na predaj podstatne vyššia ako u náhodnej jednorazovej návštevy.


Obsah z vás robí experta

Obsahom dávate na vedomie, že sa rozumiete tomu čo robíte. Stávate sa expertom – autoritou v danej oblasti. Ľudia autoritám prirodzene dôverujú viac.


Podporuje tvorbu spätných odkazov

Ak tvoríte dobrý obsah, nie raz sa stane premetom citácie, či preberania inými stránkami. Taký obsah je etické označovať pôvodným umiestnením. Preto šírením vášho obsahu na iné stránky vzniká množina spätných obsahov, ktorá je ďalším parametrom podporujúcim vaše šance v organickom vyhľadávaní.



Comments


bottom of page