top of page

9 štatistík, ktoré vás presvedčia, prečo konečne začať investovať do obsahu

Updated: Aug 7, 2023

Už v roku 1996 ktosi múdry menom Bill Gates povedal, že obsah je kráľ. Nepochybne áno, s touto mantrou vstávajú a zaspávajú všetci veľkoproducenti obsahu, vydavatelia a agentúry. Jediný problém je, že nie každý z nich... česť výnimkám, je schopný vysvetliť prečo. Obsah sám o sebe môže byť zábavný, kreatívny, vytvorený v mnohých formách. No to sú len jeho charakteristiky, nie parametre výkonu.


štatistika

Ak ste doteraz pochybovali o tom, či má zmysel investovať do tvorby obsahu, skúste venovať pozornosť nasledujúcim riadkov. Nebudem opakovať to, že obsah vytvára dôveryhodný vzťah medzi zákazníkom a vašou značkou. O tom si môžete viac prečítať v článku 9 dôvodov, prečo potrebujete content marketing. Ani vám nebudem hovoriť, koľko kreatívnych možností vám tvorba obsahu ponúka. O tom som písala pred nedávnom v článku. ... Dokonca vám ani nechcem pripomínať, že obsah nie je len pre veľké značky. Tomu sa kolega venoval ....


Dnes mám pre vás 9 pomerne jednoduchých čísiel, na ktorých snáď pochopíte a prijmete fakt, že obsah – váš obsah – reálne, priamo a naozaj veľmi výrazne podporuje rast biznisu. Možno by bolo fajn sa nad tým zamyslieť a v roku 2018 vykročiť tým správnym smerom.


Sme zahltení klasickou reklamou

Za 10 rokov sa objem reklamy zvýšil viac ako 100%-ne

V roku 1984 videl človek v priemere asi 2000 reklám denne. Dovoľujem si tipnúť, že pre krajiny východného bloku bolo toto číslo v danom čase ešte výrazne nižšie. Avšak západ sme po páde železnej opony míľovými krokmi dohnali hlavne v tých negatívnych veciach. Preto dnes môžeme smelo vykričať do celého sveta: Hrdo sa hlásime k tým, na ktorých denne útočí viac ako 5000 reklám denne a ktoré preto obvykle zvysoka ignorujeme.


Sme majstri v ignorovaní reklamy

Reklamu blokuje až polovica užívateľov

Nie je sa čomu čudovať, že pri tak masívnom útoku na našich pár zdravých mozgových buniek sa snažíme zubami nechtami brániť všade kde sa to dá. Internet je pre takéto zákopové reklamné vojny užívateľ vs zelený trpaslík či iný votrelec ideálne. Blokovanie a rôzne spôsoby obchádzania reklamy sú k veľkej nevôli médií mimoriadne obľúbeným športom nielen na Slovensku. Už viac ako 50% užívateľov klasickú reklamu blokuje. A tí, čo ju neblokujú, sú voči nej zväčša absolútne slepí. Ak z monitora nevylezie Samara, nevšimnú si nič. Také správanie musí byť hlavne médiám k zlosti. Najmä keď...


Žijeme vo virtuálnej realite

Polovica ľudí v produktívnom veku žije online

...Až 50% ľudí vo veku 18 – 49 rokov považuje internet za svoj primárny zdroj informácií. U mladšej generácie si dovolím tvrdiť, že toto percento bude ešte vyššie. Mladí odkojení Gogom telku už často zapínajú len keď babka nevidí čísla na diaľkovom ovládači. A noviny si neberú ani na záchod.


Obsah sa vyplatí viac než reklama vo vyhľadávaní

Generuje až 3x viac leadov na 1 €

Ak ste si doteraz mädlili rúčky, že vystačíte z AdWordsami, tak by ste mali zbystriť pozornosť. Pri jednoduchom porovnávaní štatistík vychádza content marketing až o 41% lacnejšie, než platená reklama vo vyhľadávaní. Je mi jasné, že by ste chceli vedieť viac. Skúste prípadne nakuknúť do tejto štúdie... Alebo ak ste leniví, počkajte si, až sa jej zhrnutie objaví aj na našom blogu.


Obsah reálne predáva

Na základe odporúčaní v obsahu nakúpi v USA až 61% osôb

Áno, nie sme Amíci. Sme hrdí Slováci, ale aj my dáme na odporúčania. Zvlášť odporúčania známych, kamarátov, kolegov, priateľov, rodiny... Jednoducho odporúčanie tých, ktorým dôverujeme. O ďalší dôvod navyše vytvoriť si so zákazníkom dôverný a dôveryhodný vzťah.


Obsah reálne predáva viac

Konverzie z obsahu sú 6x vyššie než z iných kanálov

Zatiaľ čo tradičné médiá strácajú dych a reklama sa veselo blokuje, obsah a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie rastie. A rastie tým viac, čím lepší obsah užívateľ dostáva, čím viac je schopný mu uveriť a čím viac zabrnká na jeho emocionálnu strunu.


Obsah nie je len pre veľkých

Aj malé firmy si môžu obsahom polepšiť až o 100%

Hoci by sa na prvý pohľad mohlo zdať, že obsah je len pre veľkáčov, opak je pravdou. Malé firmy, ktoré produkujú obsah napríklad v podobe firemného blogu, majú o 126% viac leadov proti malým firmám bez obsahu.


Viac obsahu, viac organiky

O 434% viac indexovaných stránok = 5x väčšia šanca na návštevu

Tvorba obsahu – tvorba vlastného obsahu dramaticky ovplyvňuje SEO, výsledky vo vyhľadávaní a pomer návštev z organickej návštevnosti. Dôvod je jednoduchý. Weby s aktualizovaným blogom majú v priemere o 434% viac indexovaných stránok proti webom bez blogu. To znamená, že radikálne rastie ich početnosť vo výsledkoch vyhľadávania ako aj hustota kľúčových slov a zároveň ich roboti navštevujú častejšie, pretože ich vnímajú ako aktívny a pravidelnej aktualizovaný web.


Robiť to trochu nestačí

Ideálne 16+ príspevkov mesačne

Doteraz to boli štatistiky všetky príjemné a dobre sa počúvajúce. Teraz je tu jedna, ktorá sa vám páčiť nebude. Aby ste dosiahli maximálne dobré výsledky, musíte byť dôslední. Weby, ktoré publikujú pravidelne 16+ príspevkov mesačne majú totiž až 3,5x viac návštev než stránky s 0-4 príspevkami za mesiac.


Tak na čo ešte čakáte?



Comments


bottom of page