top of page

Jednoduchý návod, ako nastaviť workflow okolo tvorby obsahu aj vo vašej firme

Updated: Aug 8, 2023

Poznám len dva typy ľudí - takých, čo si myslia, že tvoriť obsah je brnkačka a dokáže to robiť každý, a takých, ktorý majú už len s myšlienky na túto činnosť vyrážku po celom tele. Prvá skupina často rýchlo vyhorí, druhá sa ochudobňuje o výsledky. No aj jednej aj druhej skupine sa dá pomocť...



Pre uvedenie content marketingu do praxe si zopakujme niekoľko dôležitých poznatkov:

  • Obsahový marketing nerobíme len preto, lebo nás a našich zákazníkov baví, ale preto, aby sa vo finále prejavil vo výsledkoch (návštevnosti, predaja, získaných kontaktov a pod.)

  • Obsahový marketing bez plánu a stratégie je menej efektívny

  • Obsahový markting musí byť pravideľný, ak má prinášať merateľné výsledky

  • Obsahový marketing je súčasťou digitálneho marketingu

  • Obsahový marketing zahŕňa nielen prácu s článkami, ale so všetkými typmi obsahu, ktorými oslovujeme cieľové publikum


workflow


Ako vyzerá content marketing v praktickom živote? ​Krátka ukážka toho, ako funguje proces práce v oblasti obsahového marketingu a kolobeh tvorby obsahu:

  • Plánovanie - vytvorenie obsahovej stratégie, definícia cieľov a cieľových skupín, tvorba akčných publikačných plánov a definícia "úspechu"

  • Tvorba - tvorba obsahu podľa definovaných persón cieľovej skupiny a podľa určených formátov a foriem obsahu (text, video, audio...)

  • Testovanie - napríklad testovanie nadpisov, titulkov, testovanie predmetu mailingov a pod.

  • Distribúcia - aktívne šírenie obsahu a jeho doručenie cieľovým skupinám - organicky aj prostredníctvom kampane

  • Analýza - analýza dosiahnutých výsledkov, poučenie sa a na základe toho návrat k plánovaniu s cieľom výsledky opäť zlepšiť



bottom of page