Ciele obsahového marketingu môžu byť stanovené rôzne v závislosti od typu cieľovej skupiny. Pri každom stanovaní cieľa však musíme mať na zreteli, aby sme jeho plnenie dokázali sledovať - aby boli ciele kvantifikovateľné a ohraničené časom.
Stanovenie cieľa nie je samoúčelná. S cieľmi je treba aktívne pracovať a priebežne sledovať ich napĺňanie. Len tak je možné vykonávať priebežne úpravy, zmeny a dosahovať lepšie výsledky.
Podľa typu klienta môžu byť ciele stanovené napríklad takto:
Potenciálni zákazníci
Primárny cieľ: zaujať
Potenciálni zákazníci len ešte neporozumeli tomu, prečo nakúpiť. Majú však nejaký problém, či túžbu. Jednoducho niečo riešia. Pokiaľ im prostredníctvom obsahu pomôžete nájsť inšpiráciu či riešenie, ste na pol ceste k úspechu.
Aké ciele môžu byť v obsahovom marketingu definované pre segment potenciálnych zákazníkov?
počet nových kontaktov z formulára
počet nových odoberateľov v newslettri
počet nových návštevníkov na webe
Neaktívni zákazníci
Primárny cieľ: pripomenúť sa
Neaktívni návštevníci už v minulosti nakúpili. Poznajú teda naše výrobky a služby, ale momentálne nenakupujú. Sú však mimoriadne cenní kvôli spätnej väzbe a potenciálu ľahšej konverzie do budúcnosti.
Aké ciele môžu byť v obsahovom marketingu definované pre segment neaktívnych zákazníkov?
počet recenzií na naše výrobky a služby
počet fanúšikov a followerov
počet návštev z newslettra
Aktívni zákazníci
Primárny cieľ: prejaviť vďačnosť
Pravidelne nakupujúci zákazníci, ktorí sa k nám vracajú. Mohlo by sa zdať, že netreba nič riešiť. Opak je však pravdou. Často majú pocit, že sa na nich zabúda. Preto potrebujú niečo navyše, čo im dá pocit ocenenia.
Aké ciele môžu byť v obsahovom marketingu definované pre segment aktívnych zákazníkov?
počet registrácií na stránke
počet vracajúcich sa návštevníkov
pokles času medzi nákupmi
Комментарии