top of page
Writer's pictureMarcela Said

Robíme obsah - hurá! Ale ako zistíme, či nám NAOZAJ pomáha

Updated: Aug 8, 2023

Pustili ste sa do obsahu? Super... Ste odhodlaní vo svojom nasadení vytrvať - ešte lepšie. Ale ako zistíte. čo vám okrem kruhov pod očami a prebdetých nocí prináša? Poďme sa pozrieť na to, aké parametre môžete sledovať, aby ste dokázali vyhodnotiť prínos vášho nasadenia.


meranie výšky


Aké oblasti sledovať

Návštevnosť webu Návštevnosť webu je kľúčovým parametrom pre celé online podnikanie. Ak sa na vašu stránku nikto nedostane, je úplne jedno, aké skvelé články na svojom blogu publikujete. Konverzie Aj keď online marketing nie je primárne určený pre priamy predaj, neznamená to, že nemáte sledovať konverzie, ktoré vám obsah prináša. Práve naopak. Vedieť, koľko ste vďaka obsahu vo finále zarobili je nevynutné, aby ste dokázali vyhodnotiť návraťnosť investície do obsahového marketingu. Engagement Počet ľudí, ktorí na váš obsah reagujú, je lakmusovým papierikom, ktorý ukazuje, či si ho skutočne obľúbili. Počet lajkov, komentárov a zdieľaní patrí k základným metrikám. SEO Obsahový marketing má zásadný vplyv aj na organickú návštevnosť webu. Ak ho robíte správne. Preto sledovať počet návštev z organiky Googli, či SEO ranking stránky dáva v prípade obsahového marketingu veľký význam. Zvýšenie organickej návštevnosti samozrejme znamená väčšiu návštevnosť aj väčšiu šancu na úspešné konvertovanie návštevníka na aktívneho zákazníka. Sila domény (Authority) Tieto parametre sa vám nepodarí sledovať preostredníctvom Google Analytics, Nemá priamy vply na SEO a organickú návštevnosť stránky. Napriek tomu dáva zmysel silu domény (domain authority) a silu stránky (page authority) sledovať. Čím silnejšia doména a stránka, tým dôveryhodnejší zdroj informácií.


Aké parametre sledovať

Výber konkrétnej skupiny parametrov samozrejme závisí na vás, vašich možnostiach a čase, ktorý dokážete reportingu venovať. Nie je zmysluplné, aby ste strávili celé dni nad číslami, ktoré vám nebudú v úžitku. V každom prípade odporúčame v nastavenej metrike zotrvať a nemeniť príliš často zloženie reportu.


Návštevnosť stránky

  • počet zobrazených stránok (Page views) = celkový počet stránok, ktoré návštevníci na stránke navštívili - cieľom je rastúci trend

  • unikátni návštevníci (Unique visitors) = celkový počet jedinečných návštevníkov, ktorí web navštívili - cieľom je rastúci trend

  • priemerný čas strávený na stránke (Average time on Page) = čas, ktorý návštevníci na stránke strávili - cieľom je rastúci trend

  • počet stránok na návštevu (Page per Visit) = určuje koľko stránok si návštevníci pozrú počas jednej návštevy

  • tok návštevnosti (Behavior Flow) = ukazuje cestu, ako sa návštevníci po stránke najčastejšie pohybujú - ukazuje, z ktorej stránky na ktorú návštevníci prechádzajú a je možné touto analytikou odhaliť, ktoré stránky potrebujete upraviť, ak chcete užívateľa nasmerovať inam

  • miera odchodov (bounce rate) = vyjadruje pomer návštevníkov, ktorý z danej stránky odchádzajú - cieľom je tento parameter postupne znižovať na minimálnu možnú úroveň

​Sociálne siete

  • počet followerov - počet followerov má vyššiu výpovednú hodnotu ako počet fanúšikov, pretože ide o osoby, ktoré stránku a jej aktivity aktívne sledujú - cieľom je tento parameter zvyšovať

  • počet lajkov a zdielaní = základ pre meranie úspešnosti na sociálnych sieťach - cieľom je oba parametre zvyšovať

  • počet komentárov = komentáre sú z pohľadu obsahového marketingu v rámci sociálnych sietí najzásadnejšie, pretože ich monitoringom zistíte nielen odozvu užívateľov, ale veľmi často aj odhalia nové nápady a námety pre tvorbu obsahu

Tvorba a správa obsahu

  • čas potrebný na tvorbu obsahu = určuje čas, ktorý ste venovali tvorbe obsahu v rámci inerných kapacít

  • náklady na tvorbu obsahu = sumár estexterných nákladov na tvorbu obsahu (externí aurori, bloggeri, influenceri, fotograf, licencie...)

  • náklady na distribúciu obsahu = náklady na externé systémy, ktoré používate pre distribúciu obsahu a náklady na propagáciu distribuovaného obsahu (kampane, ppc podpora a pod.)

Parametre predaja

  • počet získaných kontaktov = počet nových kontaktov, ktoré sa vám prostredníctvom obsahu podarilo získať (vyplnením kontaktného formulára, účasťou v súťaži / ankete, výmenou za stiahnutie ebooku, prihlásením sa do newslettra a pod.)

  • kvalita získaných kontaktov = nakoľko sa získané kontakty zhodujú s vašou cieľovou skupinou

  • tržby = sumár objednávok, ktoré nové kontakty realizovali




Comentarios


bottom of page